HOMIE ABOUT OTHER

Never doubt yourself. You're capable of so much more than you think. "Inded, ALLAH is with the patient".

my network

+ follow// facebook// twitter// instagram// tumblr

its all about us


Previous post

Sunnah.
Name of Allah.
7 Days Learn Islam Challenge.
Selami hati mereka.
Forever 21 ♥ Part 2
Forever 21 ♥ Part 1
Happy Birthday !
Raining.
Ice cream.
12.12.12



Verse of Quran.
Saturday, April 20 | 23:26 ✈

Assalamualaikum.

Hey, sepatutnya dahh abes dahh challenge nie last week. Tapi sangat busy these 2 weeks so memang takk sempat nak post pape. Tambah pulak lagi layan citer anime Fairy Tail uhh. Memang takk online lahh gamaknya. 

Sangat awesome okay Fairy Tail uhh. Suggested to watch it. 

So, here it is. Third, My favorite verse of Quran.

Surah al-Baqarah.
  1. Apabila hamba-hambaKu bertanya kepada engkau (Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku hampir. Aku memperkenankan permohonan orang yang meminta jika dia meminta kepada Aku. Maka hendaklah mereka menyahut seruan aku serta beriman kepada Aku supaya mereka sentiasa berada dalam kebenaran. (2;186)
Surah Maryam.
  1. (Ketika dia hendak bersalin) maka sakit beranak itu memaksanya (pergi bersandar) ke pangkal sebatang pohon tamar (kurma); dia berkata alangkah baiknya kalau aku mati sebelum ini dan menjadilah aku sesuatu yang dilupakan orang dan tidak dikenang-kenang! (19;23)
  2. Lalu dia diseru dari sebelah bawahnya: Janganlah engkau berdukacita (wahai Mariam), sesungguhnya Tuhanmu telah menjadikan di bawahmu sebatang anak sungai. (19;24)
Surah al-Mulk.
  1. Dan demi sesungguhnya! Kami telah menghiasi langit yang dekat (pada penglihatan penduduk bumi) dengan bintang-bintang dan Kami jadikan bintang-bintang itu punca rejaman terhadap Syaitan-syaitan dan Kami sediakan bagi mereka azab Neraka yang menjulang-julang. (67;5)
Surah al-Furqan.
  1. Dan hamba-hamba (Allah) Ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun dan apabila orang-orang yang berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab dengan perkataan yang selamat dari perkara yang tidak diingini. (25,63)
Surah al-Maidah.
  1. Wahai orang-orang yang beriman, kenanglah nikmat Allah (yang telah dikurniakanNya) kepada kamu ketika kaum (kafir yang memusuhi kamu) hendak menghulurkan tangannya (untuk menyerang kamu), lalu Allah menahan tangan mereka daripada (menyerang) kamu. Oleh itu, bertakwalah kamu kepada Allah dan kepada Allah jualah (sesudah bertakwa itu) hendaklah orang-orang yang beriman berserah diri. (5;11)
Surah al-Nahl.
  1. Dan janganlah kamu jadikan pesanan-pesanan dan perintah Allah sebagai modal untuk mendapat keuntungan dunia yang sedikit; sesungguhnya apa yang ada di sisi Allah (dari balasan yang baik), itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalaulah kamu mengetahui. (16;95)
  2. (Sebenarnya) apa yang ada pada kamu akan habis dan hilang lenyap dan apa yang ada di sisi Allah tetap kekal dan sesungguhnya Kami membalas orang-orang sabar dengan memberikan pahala yang lebih baik dari apa yang mereka telah kerjakan. (16;95)

Large



Well, I guess that's all for now. Masih banyak lagi yang belum sempat dirujuk. 

Till then, take care. 


Labels: ,




© 2012 Layout made by mintrose. Changes made by mim0t. Have a nice blogging day !