HOMIE ABOUT OTHER

Never doubt yourself. You're capable of so much more than you think. "Inded, ALLAH is with the patient".

my network

+ follow// facebook// twitter// instagram// tumblr

its all about us


Previous post

tuesday. 27.
sarang heyo.
do nothing. eat nothing. feel nothing.
balek kampungg.
at last.
Wahai... Pemilik nyawaku Betapa lemah diriku ini ...
Muhasabah Cinta
AL-FATIHAH.
wedding.
send angah.



reunion peteq. (:
Monday, May 3 | 14:59 ✈

Assalamualaikum.

oke. hi u all. nak story sket nie about reunion school saya.  or lebih tepat reunion my class. because all yang join uhh classmates saya. at first P-NUT want to gather all students peteq but dalam ramai ramai dua kelas uhh 9 orang saja yang join. memang tak-tau-nak-cakap-apa.  korangg missing banyak kenangan manis kami time reunion uhh. but korangg ada hal kan kan. tak mengapa lahh. 

oke. lets start the story. mula mula saya rasa memang ta mau join because saya sangat sangat kecewa ta pat upu. yelahh addmath D kan. mesti susah sikit nak dapat. hope rayuan nie dapat." semua cakap "AMIN. malam uhh sampai bengkak mata saya nangis nangis. abang ponn kena bahang nye. naseb baek abang ada kan. IELA SAYAG ABANG TAU. so entah macam mana saya dapat semangat saya balik. saya buat rayuan. then packing and i join the reunion. jumpe mereka di MC. tapi sebelum uhh saya mengadap abang kerja at jusco. nak nak 1 mei ada J CARD FIESTA.  memang ramai sangat sangat orang. ta sangka melaka ada ramai rakyat macam itu. wow. saya memang ta sempat jumpe abang but tengok jelahh. buat hilang rindu sikit. hehehe. then kami gerak ke PENGKALAN BALAK naik van. ooh forgot to say. our reunion was held at the chalet pengkalan balak. even not the five star chalet but it's comfortable for us. credit to JANNAH who was arranged about the chalet. we get there by evening. can't remember but around 3 kot. sampai sampai terus kire duet. saya ta bawa banyak duet. ta cucuk ATM lagi. nasib baek jannah bawa motor. boleh gi pekan cucuk duet. ahahaha. lagi nasib baik. jannah bawa saya ke pulau konet. memang pulau uhh ada laluan ke sana time air surut. SUBHANALLAH. ajaib ciptaan ILAHI. lepas uhh kami ponn pulang ke chalet. syaza datang with her family. dapat makanan. saya memang tengah lapar time uhh. apa lagi melantakk la. da kenyang gi mandi laut. wow. they all macam ta penah mandi laut je. ahaha. mengata dulang paku serpih mengata orang dia yang lebih. saya ponn jakun gakk. but it's so fun. with friends the feeling is so different. kami bermandi manda sampai hari senja. then malam uhh wanna do some BBQ. buy arang. and make fire. ahaha. so funny tengok mereka memanggang. saya?? ooh tidakk saya hanya jadi pemerhati. heee. bukan sebab malas atau takut api tapi saya pilih untuk tak menyibuk. hehehehe. time they all busy cooking i took a bath. snap pictures. prepare the food on pondok. and a few hours later. kami semua da siap andi. da pakai baju tido. then it's time for dinner. wow. ayam panggang. sosej. tembikai. udang panggang. mee hun goreng. yummy. and the yummiest one is cake birthday EPAH. ya. 1mei is her birthday date. happy birthday epah. thanks for the melt cake. ahaha. memang cair abes. then then time tengah happy happy nak tiup lilin la konon. suddenly SYAZA menggelupur. semua da think negatif. baca ayat kursi segala. rupanya dia tercekik makanan. terus ta jadi tiup lilin dan makan dengan penuh tatasusila nya. when all the tummy have full it's time for posing. amek gambar entah-ape-ape. macam ta penah jumpa kamera. tapi it's not mine. so kena tunggu mereka upload photos laa. tepat jam 12. kami masuk bilik. like cinderella. hehehe. saya 1 bilik dengan ASMAA, SYIDA, EPAH. bilik 1 lagi JANNAH, P-NUT, SYAZA, DOYOT, AND MAI. malam uhh kami berkongsi cerita. bukan ber gosip ya. kami budak baik. ahaha. then maen true or dare. memang bengang je soalan mereka. tapi da pilih true jawab jelahh. agak agak mata da melekat baru kami tido dengan nyenyak nya.

esok pagi mereka cakap nak mandi pukul 6pagi. hampeh jee. around 8 baru kami mandi laut lagi. wow. memang bez. baling telur kat epah. tepung. tapi yang ta puas hati uhh. p-nut baling telur kat saya. i can't just let she go. time die ngah terapung di dalam air yang masin sugguh uhh. saya datang dan pecahkan telur di dahi nya. hahha. muka time uhh evil giler. devil. baru adil. kan kan kan. then p-nut bawa saya sampai kat tempat dalam. die berenang. tibe dia soh saya try ta yah terapung. pehh. memang ta jejak kaki ku. kalo die ponn da parat leher. saya nie da tenggelam la. memang takot. nangis nangis saya panggil abang tau. syida asmaa cakap balik balik paggil abang ko. lepas kan ko baru tau. ahahaha. biar la kan. abang saya. tapi akhirnya saya sampai gakk kat tempat yang parat leher saya tapi bagi mereka parat dada je. ya. ya. saya memang ta cukup tinggi. tapi memang bez campur takut la. lepas uhh mandi biase biase je. suddenly. asmaa kena sengat ngan ampai-ampai. apa lagi. semua naek la. ta mandi lagi. tapi da lama da kami mandi. tanya kat pacik uhh. ooh lupe nak citer. time ngah mandi mandi uhh pnut lepas kan bola asmaa. sampai ke tengah da bola uhh. pacik uhh la yang selamat kan. memang da sampai laut biru la bak kata doyot ponn. naseb baik pacik uhh ada. die ngah menjala ikan. pasal asmaa tadi dia letak cuka kat tangan uhh. then da surut la die nye bengkak. kami yang laen bersiap siap nak balik. van uhh sampai kol 12. sorang sorang g mandi. last skali baru asmaa. cian kat die. then kami da siap. da make up syaza yang make up kan. ntah ape-ape jadi muke saya. van ponn sampai. jannah tunggu ayah die amek. umah die dekat situ je. kami ponn bertolak la nak ke MC. dalam perjalanan tibe tibe van uhh rosak. berasap la enjin nya. memang takut. kat CHENG time uhh. pas tue da oke. naek balik. sampai depan sikit berasap lagi. nasib baik sampai gakk MC ngan selamat. sampai MC mai g beli tiket balik muar. letak beg. g makan. lapar uhh. then kami g laa MP. bawa syaza jalan jalan. p-nut ta ikut sebab atok die meninggal dunia. AL-FATIHAH. so yang kami nie berkaroeke la di MP. memang nak terkeluar anak tekak nie laa. sampai MC pukul 5.20. sempat la mai nak kejar bas. syaza, asmaa, syida naek 1 bas. epah pon da balik naek bas. tinggal saya nak tunggu abang jap. nak jumpe jap sebelum die masuk kerja kol 6. jumpe jalan jalan jap then g jusco. saya kol mak amek kat jusco. abang da masuk kerja. ta lama lepas uhh mai mesej die tertinggal bas. adohh. cian die. apit amek die la. then mak ayaj ponn sampai. makan jap kat kaizer. not bad. u all should try it. then baru balik umah. tolong ayah bagi rusa  makan. oke la. da banyak sangat bercoleteh nie.

 banyak ta??
 customers.
abg busy.
pulau konet.
its me.
konet island.
after timbul tenggelam.
yepee.
melt cake epah.
bbq.
my love.
abg.
iela.
jiran kaizer.
what??
hi.

Labels:




© 2012 Layout made by mintrose. Changes made by mim0t. Have a nice blogging day !